понеділок, 16 квітня 2018 р.

Науково-методична конференція з хімії


                                                            Який же дар дістали ті,
                                                                                   Що так дітей учити вміють,
                                                                                   Мені здається, в скарбі тім
                                                                                     Любові найбільш дісталось їм.
                                                                                                          І. Франко
У суботу, 14 квітня, у Львові на базі хімічного факультету кафедри неорганічної хімії  ЛНУ  ім. І. Франка відбулась науково-методична конференція: «Сучасні тенденції навчання хімії».

Учасниками конференції були професори, науковці, методисти, вчителі, студенти , і навіть учень, з різних міст України: Кропивницького, Києва, Кам’янця-Подільського, Чернігова, Сум, Івано-Франківська, Херсона різних вищих, спеціалізованих, загальноосвітніх закладів і навіть університетів Небраски , Омаха, США .
Конференція проводилась не випадково 14 квітня, адже цей день – день народження Є. І. Гладишевського  (вже сьогодні покійного). Це великий хімік, кристалохімік, засновник кристалічної школи, професор Львівського університету, автор понад 550 наукових праць, монографій, авторських статей і патентів, присвячених дослідженню взаємодії компонентів у металічних системах та визначенню кристалічної структури сполук; був одним із засновників Львівської наукової школи «Кристалохімія», під його керівництвом захищено 31 кандидатську та 4 докторські дисертації. І взагалі, це був великий патріот і Людина з великої букви.

          Він започаткував обласний, а сьогодні вже Міжнародний конкурс «Кристали» , в якому учні нашої школи цього року вже брали втретє участь.

Конференцію розпочав син покійного Є. І. Гладишевського Роман Євгенович Гладишевський, член-кореспондент НАН України, професор, проректор з наукової роботи ЛНУ ім. І. Франка. Він оголосив програму конференції і надав слово господарю – декану хімічного факультету п. Я. М. Каличаку.

Після цього слово мала начальник департаменту освіти п. Любомира Мандзій, котра привітала всіх учасників конференції і розказала про фінансування на обладнання хімічних кабінетів спеціалізованих і профільних шкіл.

Конференція складалась із двох засідань. Перше засідання проводила Шпирка Зеновія Михайлівна, доцент кафедри неорганічної хімії, котра по черзі представляла доповідачів. Крім того, п. Зеновія представила нам свою книгу: «Методика викладання хімії».

Конференція була дуже цікавою і повчальною. Доповіді були різні, проте всі вони в кінцевому результаті зводились до сучасних тенденцій навчання хімії.


Цікавою була доповідь Яцишина М. М., доцента кафедри фізичної та колоїдної хімії ЛНУ ім. Франка, постійного гостя нашої районної олімпіади з хімії, про екологічну освіту в середніх і загальноосвітніх навчальних закладах.


П. Яцишин наголосив, що ми, вчителі хімії, як найбільш обізнані з походженням та властивостями різних продуктів хімічного виробництва, повинні очолити екологічну освіту і виховання.
Але найбільше мені сподобалась доповідь професора Київського національного університету ім. Т. Шевченка п. Неділько С. А. про місце хімічного експерименту в школі.                                             


П. Неділько наголосив, що є 3 джерела знань: авторитет, розум і досвід, який підтверджує  всі висновки. Професор назвав основні проблеми середньої школи: зростання цінності життя і здоров’я, матеріальна база і проблема зберігання й обліку реактивів. Крім того, велику увагу приділив проблемі утилізації відходів хімічного експерименту, проблемі безпеки проведення практичних робіт, визначення кордону між небезпечним і безпечним. Родзинкою доповіді було запитання: «А що ж нас чекає, коли хімія буде вивчатися в комплексі з іншими 5 дисциплінами ? ».


Нашу школу я представляла доповіддю на тему: «Позакласна робота як ефективний засіб підвищення інтересу учнів до хімії». Адже не таємниця, що сьогодні інтерес до хімії дещо впав, оскільки популярності набрали сучасні науки. Я вважаю, що є дуже багато способів зацікавити учнів вивчати цей предмет, і одним із ефективних методів заохочення є позакласна робота. У своїй доповіді я поділилась своїм досвідом проведення тижня хімії в нашій школі і планами проведення Дня хімії «Хімічні експерименти в школі і вдома» найближчим часом.

Новою для мене була доповідь про STEM освіту, що представляв п. Дмитрів Г. С., доцент КНХ, а також професор з університету Небраски, США.

           Всі доповіді були зібрані і надруковані у збірнику тез і доповідей: «Сучасні тенденції навчання хімії».

Під час конференції була перерва на каву і чай, де в «домашній» обстановці всі між собою спілкувались та набрались ще більше позитивних вражень.

Після цього зробили фото на згадку всіх учасників конференції. 

П. Савчин М. М., професор кафедри природничо-математичної освіти ЛОІППО, завершила роботу конференції зачитуванням різних ухвал і постанов, планами на наступну п’яту ювілейну конференцію.

Релаксацією конференції були авторські вірші про працю вчителя вчителя хімії п. Ірини Переймибіди з м. Золочева.
 
 І, звичайно, незабутні враження для мене від перебування у рідних стінах хімічного факультету, зустрічі з однокурсницею, сьогодні вже зав. кафедрою аналітичної хімії, і незабутнього цвітіння магнолії !



 Учитель хімії  Кісь Ірина Ярославівна


Тренінг з психології


«Ми проти насильства в сім’ї. Щаслива Дитина – Щаслива Родина». Саме під таким гаслом пройшли дні, присвячені профілактиці жорстокого поводження з дітьми.
Відомим фактом є те, що умови виховання дітей сприяють виникненню та закріпленню їх поведінкових особливостей. На формування власного сприйняття картини світу впливає турбота,  яку дитина отримала від дорослих, емоційний розвиток взаємин між дитиною і дорослим. Якщо цієї турботи, підтримки, емоцій, тепла не вистачає, ми можемо говорити про нестійкий тип виховання, та навіть більше, про жорстоке поводження з дітьми.
Споглядаючи у родинному колі на непорозуміння між членами сім’ї, конфлікти, холодні відносини до себе, дитина закріплює у своїй пам’яті неправильну картину стосунків, що вплине не тільки на формування її власної сім’ї, але й в подальшому на її життя в цілому.
Метою шкільного заходу було ознайомлення учнів із тим, що являє собою жорстоке поводження з дітьми та явище булінгу, як вони пов’язані між собою, які існують види насильства у сім’ї, а також, сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню власної унікальності, розвивати позитивне мислення, сприяти саморозвитку, ознайомити з інститутом – сім’я, формувати соціальні навички та навички самозахисту.
У середу, 11 квітня, відбулась зустріч психолога  з учнями початкової школи, на якому вони мали змогу ознайомитись з власними емоціями та навчитись спрямовувати боротьбу із ними у конструктивне русло, з’ясувати, що робити, якщо в сім’ї присутнє насилля.


   У п'ятницю, 13 квітня, психолог організувала тренінг – заняття для середньої та старшої школи, на якому ми проаналізували наслідки жорстокого поводження з дітьми.


Також, кожен учасник мав змогу написати листа, в якому висловити свої претензії, пропозиції, думки та побажання своїм однокласникам, друзям, вчителям чи колегам.

Наприкінці зустрічі психолог Ілларіонова Л.А. разом з учнями дев’ятого, сьомого та шостого класів, за допомогою притчі про Яблуко, яке було символом особистості, наочно продемонстрували зв'язок між насильством у сім’ї та булінгом.


Дякую учням та колегам – педагогам за активну участь. Пам’ятайте, кожен з Вас – унікальний, не втрачайте цієї унікальності та впевненості у власних силах. Не бійтесь змін – Все у Ваших руках!


Практичний психолог Ілларіонова Л. А.

Конкурси у ЛОЦЕНТУМ


11 квітня учні Містківської школи відвідали ЛОЦЕНТУМ, куди вони були запрошені, щоб взяти участь в очному турі конкурсів екологічного спрямування: «Винахідницькі та раціоналізаторські проекти» та «Юний дослідник».
Наші юні дослідники: учениця 4 класу Яблонська Софія презентувала свій проект «Вплив домашніх улюбленців на емоційний стан людини» у номінації «Тваринний світ» ( керівник Гавдяк Ірина Вікторівна), учень 6 класу Розум Денис презентував проект «Смітити не можна, переробляти»  у номінації «Охорона здоров`я» (керівник вчитель географії та природознавства Лісовець Олена Олександрівна).

У конкурсі «Винахідницькі та раціоналізаторські проекти» взяли участь троє учасників: Шмагало Анастасія з проектом «Капуста» у номінації «Сільське господарство» та Дуліба Руслана з проектом «Кава» у номінації «Охорона здоров`я». Обоє учасників працювали під керівництвом вчителя хімії та основ здоров`я Кісь Ірини Ярославівни. Голубець Анна презентувала проект «Вплив різних видів освітлення на ріст та розвиток рослин» у номінації «Безпечні екологічні технології», над яким вона працювала під керівництвом вчителя біології та екології Париняк Оксани Григорівни. Всі учасники були нагороджені дипломами та пам`ятними призами. Голубець Анна посіла перше у своїй номінації. Вітаємо всіх учасників та бажаємо успіхів у навчанні,  натхнення та цікавих ідей у створенні нових проектів!

Завершальним акордом нашого перебування у Львові були відвідини виставки писанок, що на площі Музейній,1. На виставці були представлені писанки відомих художників, а також творчих колективів. Наприклад, Лавандова писанка відомої художниці Олени Онуфрів. Писанка «Шевченко» - Олени Березанської. Найдорожча писанка виставки «Квітучий Великдень» у виконанні Надії Іванків. Враження від виставки неймовірні!



Вчитель біології Париняк Оксана Григорівна